tisdag 28 juni 2011

Tyg

Drömmer om att sy kuddöverdrag och dynor till vardagsrummet och matrummet (trots att vi inte har väggar eller tak där ännu...)

Basen blir vit i hela bottenvåningen. Stående vitmålad råspont på väggar och enplanks-furugolv på golvet. I köket håller jag på att måla alla köksluckor vita (tidskrävande!!)..

Men åter till tyger! Eftersom väggarna blir vita (förrutom en tapetvägg i köket, se http://lilla-rucklet.blogspot.com/2011/06/inspiration.html), så vill jag ha FÄRG på textilierna!

Köpte detta tyg från Marrimekko för ett tag sedan:


Inspiration Amy Butler
Blir galet köpsugen när jag klickar runt  bland hennes tyger på

Design Amy Butler

Design Amy Butler

Design Amy Butler






2 kommentarer:

  1. Jag tror bestämt att jag är lite kär i den däringa Amy Butler! Vojne vojne vilka tyger!!

    Förresten så har Stoff&Stil precis öppnat en butik i Bäckebol - stackars mitt Visa-kort! ;-P

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har sett det!! Måste åka dit i sommar!

    SvaraRadera